onsdag 30 december 2009

Min sista arbetsdag som vikarierande kommunalråd


Det här är min sista arbetsdag som vikarierande kommunalråd.
Det är ju ett uppdrag som jag åtagit mig under Betty Boops (Lisbeth Lennartssons) sabbatsår, som hon fick i julklapp av mig för ett år sedan, och nu är det året slut. Eller rättare sagt i morgon, nyårsafton, men då tänkte jag faktiskt vara ledig.

Det är skönt att det är slut, för året blev inte riktigt vad jag hade hoppats på. Istället för att kunna genomföra bra åtgärder till glädje för invånarna i vår kommun, så har jag konsekvent blivit motarbetad av Betty Boop och den inkompetente tjänstemannen Lars Frick, på ett sätt som naturligtvis varit till skada för kommunen. Plus att dom båda lyckats förmå kommunfullmäktige till ett antal idiotiska beslut under året. Att Boopan skulle tillbringar sabbatsåret i hängmattan någon annanstans och låtit vår kommun vara ifred var naturligtvis att hoppas för mycket.

På måndag kan jag återgå jag till min roll som oppositionspolitiker och tala om för ansvariga politiker vad dom bör göra i fortsättning samt ha dem under välbehövlig lupp. Då har ett valår börjat då jag hoppas att det blir storskräll! Och det tror jag att det är många som hoppas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar