fredag 11 september 2009

Elfte September och telefonkaos till trots - Ha en bra helg!


Idag är det 11 september. Datumet ger alltid en speciell känsla sedan den där dagen för åtta år sedan när världen stod stilla. Riktigt stilla stod den kanske ändå inte, för alla fattade nog inte samma dag vad det var som hade hänt, det var så overkligt. Själv hörde jag till dem som inte hade fattat förrän dagen efter.

Den ödesdigra dagen den 11 september år 2001 befann mig ombord på ett fartyg mellan Norge och Danmark och hörde visserligen helt löst om något attentat i New York men ingenting om skyskrapor som störtat samman eller om mängder med omkomna. När jag morgonen efter steg iland i Köpenhamn kunde jag inte begripa varför alla flaggor var på halv stång. Var det drottningen eller någon annan bemärkt person i det danska kungahuset som hade avlidit? Eller landets statsminister? Förklaringen kom när jag öppnade en dansk morgontidning.

Alla har vi nog personliga minnen av händelserna den 11 september för åtta år sedan, var vi befann oss, hur vi först uppfattade det och hur vi sedan kom att uppfatta vidden av det hela.

Men nu har vi september år 2009, vi har fortfarande sommar och snart är det skördefest.

Önskar Er alla en bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar