måndag 16 november 2009

Sångproblem? Kanske kan Clownen Eddie göra en insats?


Det var ju så att jag i mitt inlägg i onsdags rekommenderade att visan om Öholm och Skumme Roffe och Betty etc. skulle sjungas på dalmål (helst Ludvikamål). Men nu är det inte många här på Öland som behärskar det! För att undvika eventuella sångproblem föreslår jag er som vill sjunga att bjuda in Clownen Eddie att vara med. Han är nämligen duktig på Ludvikamålet. för han kommer från den trakten, precis som "jag" i visan!

Det väl vore trevligt om han fick hjälpa till och kunde göra någon hederlig nytta istället för vad han nu håller på med, fara kring och låtsas märkvärdig på skattebetalarnas bekostnad! F-n vet vad han egentligen sysslar med för konstigheter, men det brukar bli andra som får betala.

Fast just nu tror jag förstås att han åker karusell. I en farlig fart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar