torsdag 26 november 2009

November månad på en solig ö i Atlanten


Hej igen kära vänner!

Jag har alltid tyckt att november varit en grå och trist månad som man gott kunde stryka ur almanackan, i varje fall senare delen av månaden då vinden blåst bort de flesta löv från träden och dagarna blivit allt mörkare och mulnare. En tid som här hemma på Öland lätt kan sammanfattas med ett USCH!

Men nu har jag fått en ny och helt annorlunda upplevelse av denna månad. Har nämligen för första gången i mitt liv tillbringat en del av november på varmare breddgrader, på en ö ute i Atlanten där solen sken hela dagarna och temperaturen låg runt 25 grader på dagarna och sällan under 20 på nätterna. I november!!!

Med blommande grönska och vajande palmer istället för nakna träd.

Gissa om det var härligt!

Till skillnad mot en del andra inom politiken reste jag helt på egen bekostnad och ändå var det faktiskt riktigt billigt. Det gäller bara att passa på rätta tillfället!

Att jag inte nämnt om det här innan jag reste beror på att jag inte ville att kommunens råttor skulle börja dansa fritt på bordet, vilket lätt är hänt om de vet att katten är borta. Har nämligen erfarenheterna från årets Almedalsvecka i färskt minne, då jag var oklok nog att meddela min bortovaro i förväg.

Nu är jag tillbaka igen och märker att det blivit mycket att ta tag i.

Så får vi se om jag hinner berätta lite mer här på bloggen nu till helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar