måndag 31 augusti 2009

Klarar Du också bildgåtan? Några tips ...


Kommunmedborgaren Stefan Olof Lundgren, musikern och filmaren bakom den uppmärksammade filmen Ödeland har samlat lite av sina tankar och funderingar i ord och bild och lagt ut dem på en sida som han kort och gott kallar Bevara Rällaskogen men som på ett satiriskt och träffsäkert sätt beskriver olika företeelser i vår kommun.

Från hans samling har jag hämtat den här bildgåtan:

Skärpan blev tyvärr inte den bästa när jag "hämtade hem" bildgåtan.

Men alternativen (där en bild är falsk) var:

1. Lisbeth L kramar träd

2. Michelle Obama skördar sallad

3. Queen Elizabeth planterar träd


Blir det här bättre?



Hursomhelst tror jag att jag har lyckats klura ut vilken av dom tre bilderna på "gröna damer" som är falsk, det falska leendet kan ju vara en ledtråd - om inte annat! Vill Du ha mitt stalltips? Skicka ett mejl till per.lublin@gmail.com så ska jag avslöja vad jag tror.

Vill Du själv ta en titt på Stefan Olofs samlade alster om Rällaskogen, Air Parker m m, inklusive denna bildgåta i tydligare utförande, så är det bara att klicka på nedanstående länk:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar