tisdag 11 augusti 2009

Kulturyttring av något udda slag


Ett något udda kulturellt inslag har moderatpolitikern Erik Arvidsson i Tryggestad (bl a ordförande i kommunfullmäktiges valberedning och ledamot i socialnämnden) bidragit med när han lagt ut en film med sig själv på nätet, där han piskar sig där bak med en läderpiska och tydligen vill få hjälp med att bli slagen. Den sortens perversiteter verkar inte särskilt lockande att titta på. Men uppmärksamhet har han ändå väckt, både på Öland och i utlandet. Fast jag tror knappast att det leder till något filmpris i Cannes.
Så tänkte jag bjuda på en liten anekdot som kan passa bra i sammanhanget: Erik Arvidsson mötte en sadist, knäppte ner sina byxor och lade sig över sadistens knä och bönföll: Slå mig! Slå mig! Slå mig!! Sadisten satt orörlig och stackars Erik fortsatte förtvivlat att vädja: Slå mig!! Slå mig!!! Då sa sadisten: - Nä! Anekdoter är en annan form av kulturyttring och kanske något roligare än Tryggestadspolitikerns "bjudande på sig själv".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar