fredag 28 augusti 2009

Missnöjespolitikern Betty


Fick ett mejl från en av mina läsare som hade varit inne och kikat på Betty Boops blogg och som verkade lite upprörd. Så här stod det bl a i mejlet:

Kolla vad betty skriver på sin blog

Jag anser att en av grundpelarna i demokrati är kommunikation, men har den senaste tiden gång på gång fått erfara att mina svar såväl muntliga som i insändare, mailsvar,blogg m.m i de pågående planarbetena gällande framtida markanvändning i området Ekerum-Rälla-Stora Rör, liksom i områdena i Borgholm Kolstad-Rosenfors klipps av och delar av svaren tas ur sitt sammahang och vänds emot mig istället.

Som en barnunge, hahahaha Och inte fan är demokrati svammel, nä nä skicka flickan till Universitetet.

Om Betty vore en maträtt skulle hon vara ravioli på burk.


Vad mejlskrivaren menar med ravioli på burk vet jag inte, men det är väl någon sorts jävla gegga som inte är så tilltalande. Men visst beter sig Betty Boop som en barnunge. Hon borde ägna sig åt annat än politik när hon inte tål kritik. Särskilt som hon inte har fattat vad demokrati är.

Själv klarar jag mig bra utan att läsa Bettys blogg. Men jag har hört sägas av dom som läser den, att hon brukar omnämna mig utan att kalla mig vid namn utan istället skriva "missnöjespolitikern". Hon vet uppenbarligen inte vad en missnöjespolitiker är. Det kan ju knappast vara den som påtalar brister utan måste ju vara en sådan politiker som skapar dom brister som orsakar missnöjet, d v s en politiker som för en sådan politik att folk blir missnöjda. Och vem i denna kommun är isåfall mest förtjänt av att kallas missnöjespolitiker? Jo faktiskt Betty Boop själv!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar