tisdag 2 juni 2009

Rädda för nyval


Om det är något som politikerna är rädda för, så är det att möta väljarna i onödan. Ju längre emellan varje valrörelse, desto bättre tycker dom att det är. Därför blev mitt förslag om nyval grundligt nedröstat på kommunfullmäktigemötet i måndags.

Min tanke var ju att man kunde ha nyval i samband med den enligt min mening meningslösa folkomröstningen om kommunsammanslagning, men man har avsiktligt sölat med behandlingen av min motion, så att det nu var för sent eftersom röstningen redan har börjat.

Själv tycker jag att allt talar för att vi nu skulle ha ett nyval i kommunen så att dom som vanskött kommunen så illa sedan förra valet redan nu får folkets dom och vi inte behöver vänta ända till september nästa år! Hur många fler skolor ska dom hinna ödelägga om dom får fortsätta mer än ett år till? Och hur många fler miljoner ska kastas bort på kanske nya skrytbyggen och vansinnesaffärer som dom kan hinna besluta om? Väljarna är innerligt trötta och besvikna på Betty Boop, Forsman och kompani och folket borde nu ha fått säga sitt om just detta!

Men den kommunfullmäktigeförsamlingen består av fegisar som inte vågar möta sina väljare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar