onsdag 24 juni 2009

Långbord


Ska man sätta världsrekord i långt sillbord, så tycker jag också att bordet ska vara ett enda långbord. Inte tycker jag att fyra fem bord vid sidan av varandra vid Böda Sand slår ett långbord på 220 meter i Haugesund på norska Vestlandet (även om den sammanlagda längden i Böda Sands-varianten skulle råka vara 18 meter mer). Varför ska man fuska sig till rekord när man hellre kan slå rekord på riktigt? Vi borde väl visa att vi kan göra saker ordentligt på Öland!

Därmed anser jag att utmaningen att slå världsrekordet i Haugesund kvarstår.

Böda Sand har ju en lång strand att göra om försöket på, så varsågod!

Gågatan i Borgholm (Storgatan mellan Slottsgatan och Tullgatan) mäter annars hela 400 meter, bara som ett litet tips till Cityföreningens Peter Adolfsson. Tvärgatorna kan ju hållas avstängda från trafik (där de korsar gågatan) medan världsrekordförsök pågår. Och jag lovar att se genom fingrarna på om det dricks alkohol i form av öl och snaps vid världens längsta sillbord även om det råkar vara allmän plats i Borgholms tätort!

Och vem vet om det inte går att sätta upp världsrekordlånga sillbord i flera av kommunens bygator.

Så har jag också kommit med ett litet tips till Ölands Skördefest!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar