måndag 26 oktober 2009

Namnbyte på pajas


Har ni märkt att jag sedan en tid tillbaka i denna blogg har slutat att kalla en viss politiker "pajas Forsman", en i för sig träffande benämning. Det finns nämligen andra som heter Forsman i efternamn som har tagit illa vid sig och helst av allt vill slippa få sitt namn förknippat med en pajas och hans pajaskonster. Detta måste jag naturligvis respektera.

Eftersom pajaspolitikern ifråga så långt jag vet är den enda människa bosatt inom vår kommuns gränser som heter Eddie i förnamn (i vart fall med den stavningen), så får jag väl i fortsättningen omnämna honom som Clownen Eddie, ett namn som kan passa lika bra.

Visserligen vet jag om en katt som heter Eddie, men den katten kan inte läsa, så han kan nog inte ta illa vid sig av det som jag skriver. Annars kan jag mycket väl förstå att det finns inte en katt som gärna vill bli satt i samband med Clownen Eddie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar