torsdag 22 januari 2009

Mindre lustiga kurrar på snabbvisit!


Ett par mer eller mindre lustiga kurrar från Sveriges Kommuner och Landsting (en paraplyorganisatyion som brukar få ut och hjälpa kommunpolitiker som har kört fast, dock inte gratis!) var i måndags på besök i Folkets hus i Borgholm. Det var därför hela kommunfullmäktige hade kallats dit i måndags. Detta var gjort redan jag tog över kommunalrådssysslan och eftersom det inte är jag som är kommunfullmäktiges ordförande (som är den som sammankallar), så kunde jag inget göra åt spektaklet.

Det hela gick ut på att tuta i kommunfullmäktigeledamöterna att Borgholms kommun lade ner på tok för mycket pengar på skola och barnomsorg. Så nu borde det sparas ännu mer!

Då jag påpekade att kommunen istället borde ha tänkt på att spara innan man satte gång med lyxombyggnaden av Stadshuset, så svarade den lustigaste av de båda (som kommit flygande från Stockholm) att det gällde att både gasa och bromsa, och stadshusombyggnaden var tydligen "att gasa".

Måste säga att jag är inte speciellt imponerad av deras budskap!

Ska vi få barnfamiljer att vilja flytta till vår kommun - och det måste vi - då får vi inte spara mer på skola och barnomsorg utan våga satsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar