onsdag 14 januari 2009

Dags för Kwasten!


Julen är nu över och man behöver inte vara snäll längre, så nu ska jag göra något som jag tycker inte längre kan vänta.

Har den senaste tiden retat mig över att en herre, som Eddie Forsman titt och tätt nu försöker framställa sig som moralens främste väktare när det gäller Ölands Skördefest. Jo, det är just den rätte! Jag råkade nämligen vid ett tillfälle för drygt ett år sedan se nämnde herr Forsman själv med hustru sittandes vid ett honnörsbord på Strand avnjutandes en flerrätters specialkomponerad middag med utsökta viner vid ett av arrangemangen under Skördefesten. Jag är alldeles övertygad om att herr och fru F inte betalade ett öre för detta ur egen ficka utan att de blev bjudna av någon arrangör som är beroende av bidrag från Regionförbundet i Kalmar län, Ölands kommunalförbund och Borgholms kommun, där samme herr F råkade vara beslutsfattare!

Varför ska politikerna gå fria när det ska ske räfst och rättarting?!

Hög tid således att låta specialåklagaren för mutbrott Christer van der Kwast eller någon annan på hans enhet utreda huruvida Eddie Forsman genom att låta sig och sin hustru bjudas har gjort sig skyldig till tagande av muta!

Eddie Forsman har gapat lite för högt den senaste tiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar