tisdag 13 januari 2009

Dansa kring granen!


I morse fick jag ett mejl från Lisbeth Lennartsson. Hon menade att varken hon, Sune Axelsson eller Eddie Forsman ville ha något sabbatsår, och hon var rent ut sagt en aning oförskämd i tonen. Jag svarade att jag nog förstått att dom kanske inte till fullo skulle uppskatta att dom nu fått ett sabbatsår men att det var bra för kommunen. Så nu fick det vara på det viset.

Tröstade henne dock med att hon själv kanske också skulle komma att inse det när året var till ända. Samt att hon kanske skulle kunna använda sitt sabbatsår till att på annat sätt än som politiker utveckla sina teatraliska talanger och bli en riktig buskisprimadonna?!

Lisbeth började ju så smått med det redan i somras i Källa bygdegård. Jag var faktiskt där och såg henne bland skådespelarna på scenen och tror att hon skulle kunna bli riktigt framgångsrik som Ölands egen Augustina! Eller något i den stilen!

Så jag passar på att önska Lisbeth lycka till på den banan!

Idag är det Tjugondedag Knut och då får hon dansa kring granen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar