onsdag 18 februari 2009

Nu räcker det, Lisbeth!


Något irriterande är det ju förstås. Att det entledigade kommunalrådet och hennes kumpaner hela tiden försöker sätta käppar i hjulet för den nya kommunledningen. Hon har tydligen svårt att inse att just nu är hon körd när det gäller att ta ansvaret för Borgholms kommun.

Naturligtvis är det inte bra för Borgholms kommun att Lisbeth Lennartsson ägnar sig åt subversiv verksamhet och gång efter annan håller på hemliga träffar som går stick i stäv med mina försök att få ordning på kommunen. Har träffat på henne ett par gånger i stadshuset, och när jag frågat vad hon gör där har hon svarat att hon "jobbar". Med vad då? Kan man ju egentligen undra. Springer tydligen runt och kuckilurar med Fricken och så hjälps dom tydligen åt att skriva insändare med osakliga påståenden om mig. Är det att "jobba"?

Nu har jag fått veta att hon har haft hemliga möten med andra politiker i Ölands kommunalförbund och att hon tillsammans med vice ordförande Tommy Eliasson, en färjestading, och utan stöd av något lagakraftvunnet beslut har skickat iväg 1,9 kronor av skattebetalarnas medel till ÖTAB, ett stort belopp som det är risk för att vi aldrig får se röken av. Gustaf Öholm på ÖTAB må jubla, men det gör inte jag!!! Lisbeth Lennartsson har här med denne Tommy Eliasson passerat en gräns. Nu räcker det! Jag kan inte ta ansvar för detta utan ser mig tvingad att göra en polisanmälan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar