tisdag 3 februari 2009

Ett stort personalproblem


Det är ingen hejd på vilka friheter Fräcke Frick försöker ta sig. I förra veckan påstod Lars Frick i Ölandsbladet att jag förorsakat kommunen en kostnad på fyra hundra tusen för en massa år sen. Anledningen var i själva verket att beslutsfattarna tog ett felaktigt beslut som ledde till att länsrätten stoppade ett pågående projekt. Men herrejävlar, var det mitt fel att inte beslutsfattarna klarade av att fatta ett riktigt beslut?! Dessutom fanns det en drulleförsäkring för politikerna som kommunen kunnat utnyttja, då hade försäkringsbolaget betalat ut allt utom en självrisk på trettiofem tusen, som jag tycker att dom klantiga beslutsfattarna gott kunde ha fått betala själva.

Men sen gick Frick steget ännu värre. Hotade med att han skulle stränga ner sidan "FRÅGA DINA POLITIKER" på kommunens hemsida om jag använde mig av min vikarierande kommunalrådstitel när jag svarade på frågor. Vet han inte skäms!? Vad har han för rätt att försöka stoppa kommunikationen mellan oss förtroendevalda och kommunens invånare!? Jag förklarade för honom att gör han det, så kommer hans anställning hos Borgholms kommun snart att upphöra.

Dessutom förklarade jag för honom vad det innebär att vara tjänsteman hos kommunen, nämligen att ha att tjäna och visa vördnad för invånarna som tillsammans utör kommunen, hans arbetsgivare, istället för att försöka djävlas! Påtalade också att han bör sluta upp med att kalla sig "kommunchef".

Dessa nödvändiga tillrättavisningar gillade han tydligen inte, för igår kväll på kommunfullmäktigemötet i Folkets hus satt han uppe på podiet och glodde ilsket med stirigga ögonglober mot mig, sin chef, hela kvällen. Svart i blicken som med mord i sinnet. På mig gjorde han närmast ett komiskt intryck, men är det månne på det viset han skrämmer andra anställda i den kommunala administrationen. Spänner blicken i dom som den värste Thomas Qvick i en kommunal variant av Arga leken. Jag har ju hört från dom anställda på hans avdelning att dom är rädda för honom. Så ska det ju inte vara på en arbetsplats. Så Lars Frick är på många sätt ett problem för kommunen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar