måndag 23 mars 2009

Lisbettan Betty Boop


- Alla är trötta på Betty Boop, var det nån som sa under skogspromenaden igår.
Jag förstod förstås genast vem som menades, men det hade jag faktiskt inte hört någon kalla henne tidigare.
- Vaa? Har du inte hört det? Det säger ju alla. Hon ser ju ut precis som henne.
Det hade jag inte tänkt på, men visst försöker Lisbettan likna Betty Boop.

Tänker man på Betty Boop så tänker man ju på en ganska blåst tjej, och på något vis stämmer det också med Lisbeth Lennartsson. Prata kan hon och manipulera är hon duktig på. Men gör man så dumma grejer som Bettan har gjort under åren som kommunalråd i Borgholms kommun (i synnerhet det sista året) och som ordförande i Ölands kommunalförbund, då är man nog ganska blåst.

Så jag får väl också kalla henne Betty Boop i fortsättningen!

1 kommentar:

  1. hahahahahaaa, det var det roligaste jag hört på länge! Bort med Betty Boop för fan!!!!

    SvaraRadera